۲۴ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۰۶

حجت الاسلام موسوي:

حضور خادمان امام رضا (ع) در شهرها باعث تعمیق فرهنگ رضوی می شود

حضور خادمان امام رضا (ع) در شهرها باعث تعمیق فرهنگ رضوی می شود

میامی – خبرگزاری مهر: امام جمعه میامی گفت: حضور خادمان بارگاه امام رضا (ع) در سطح شهرهای مختلف باعث تعمیق فرهنگ رضوی در بین مردم به خصوص نسل جوان می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه میامی شامگاه شنبه در نشستی با حضور خادمان بارگاه شمس الشموس حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در محل دفتر امام جمعه میامی، ضمن بیان اینکه حضور خادمان امام رضا(ع) در شهرهای مختلف باعث تعمیق فرهنگ رضوی در بین مردم می شود افزود: شما خادم امامی هستید که ما ایرانیان از وجود حرم مقدسش در سرزمینمان به خود می بالیم و همواره خداوند را شاکریم.

وی اظهار داشت: خادمان امام رضا(ع) بالاترین خدمت که همان خدمت به آستان قدس رضوی است را داشته و افتخار نوکری امام رضا(ع) برترین فضیلت برای  آنهاست.

موسوی تصریح کرد: مقام خادمان امام رضا (ع) بدلیل خدمتگزاری مضجع شرف امام هشتم بسیار با ارزش است.

امام جمعه میامی در بخش دیگری باتبریک دهه کرامت تصریح کرد: تمام مفاهيم سازنده‌اي که ما در فرهنگ اسلامي داريم در اين دهه تداعي مي‌شوند چرا که حرم حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) کانون دعا و قرآن و نيايش است.

حجت الاسلام محمد رضا خليلزاده، از خادمان حرم رضوي نيز در اين نشست گفت: حقيقتا محبت ائمه هدي(ع) و امام رضا(ع) در زندگي همه ما حس مي شود و در خيلي از موارد بايد از مباني زيارت مطلع و آگاه باشيم.

وي با اشاره به آياتي از قرآن کريم ائمه هدي(ع) را وسيله و واسطه اي براي رسيدن به مقام قرب الهي دانست و افزود: زيارت ائمه اطهار و اهل قبور نيز از صدر اسلام وجود داشته است و امري خرافي نیست.

خادم حرم رضوی تاکيد کرد: پيامبر اسلام نيز در روايتي فرموده اند که "هرکس من و اهل بيت من را زيارت کند من ضمانت مي کنم که او را از احوال و شواهد قيامت نجات دهم و با من در درجه من در بهشت خواهد بود " و اين حديث عظمت اهل بيت(ع)را نشان مي دهد.

خليل زاده تصريح کرد: شرط ضمانت اين بزرگواران عارفابحقه است و بايد با شناخت به حق و مقام امام (ع) به زيارت آن بزرگوار مشرف شويم.

وی همچنين در خاتمه با اشاره به روايتي از امام صادق (ع) در وصف امام رضا(ع) گفت: "از فرزندم علي استفاده و بهره لازم را ببريد چرا که ايشان عالم آل محمد  خواهد بود و اي کاش که من نيز علي بن موسي را درک مي کردم".

کد خبر 2135719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha